Hello Afrika! Hello Cairo!

Ska väl börja med att berätta om hur jag ens kom hit.

Natten mellan söndag och måndag så fick jag åka taxi till arlanda (aldrig åkt taxi så långt, då va inte speciellt intressant mer än att taxametern stod still på ett fast belopp hela vägen).

Väl på Arlanda gick allt som vanligt, passkontroll, boarding och så iväg till Frankfurt där vi skulle byta plan (Ca 40 minuter försenade såklart). Flyget till Frankfurt var en mardröm! Jag var hungrig, kunde inte sova och när det väl kom frukost (vilket bestod av en äcklig macka och ett glas blaskig juice) Så blev jag illamående. Extremt illamående. Flyget landade ca 50 minuter försent. Planet vi skulle på till Cairo skulle ha boardats(ja jag vet de låter fult) för 10 minuter sedan. Så det var bara att springa genom Frankfurt illamående, sen passkontroll igen och så äntligen på planet till Cairo. Lunchen var äcklig den med, fanns inget vegitariskt så jag fick äta lite potatismos och misshandlade grönsaker.
För att fördriva tid på planet så kollade jag våra pass. Gissa vad? Mitt och brorsans pass hade gått ut, för ett halvår sedan! Vi hade alltså passerat två passkontroller med ogiltiga pass! Jag började genast bli orilig hur det skulle vara när vi kom till Cairo. Jag menar man har ju en del fördommar. Det var med en lite dålig magkänsla som jag landade igen(denna gången inte av illamående). Men det gick fin fint att komma igenom denna passkontroll också. Såg dessutom en människa som  var så läskigt lik Daniel Randcliffe på flygplatsen i Cairo att jag var nästan helt övertygad i ca 10 minuter att det verkligen var han.

Hotellet vi bor på ett sjukt stort och trafiken här är helt galen, och då menar jag helt galen! Killen som kör oss omkring (nån från ABB) säger att det förtillfället sessutom är lungt eftersom de har semester eller nått

Igår kväll så körde han omkring oss lite för att kolla på Cairo, skitfin stad! (de jag sätt i alla fall). Så var vi och åt på en båt i Nilen. Hette NileCity vilket jag tyckte var askul. Åt en massa konstiga röror som jag inte hade ätit som de inte var för att vara artig då de samkade ganska illa enligt mig.(några var dock goda).

Idag så var vi och kollade skolar, dock var alla Engelska och Amerikanska fortfarande stängda för julen men vi fick se några Egytiska internationella. Ingen av dem verkade sådär jätte bra. Men de ska finnas någon annan skola här som inte är öppen som våran lilla guide Aymar tror skulle passa mig och brorsan bättre. Men overall god bless svenska skolsystemet! (HAHA)

Sen så var vi och kollade pyramiderna, de är så sjkukt stora! och området runt, skit jag trodde de skulle vara en liten plätt där de stod nån pyramid och så that's it. Men nej, de var enormt! Jag och brorsan fick rida runt stället på häst. Den lilla pojken som ledde runt oss var sjukligt söt och totalt omedveten om hur rädda både jag och brorsan var när han ledde hästarna (med oss på) nerför världens brant som jag arlvarligt trodde skulle bryta bennen av hästarna.
Vi överlevde i alla fall, hamnade i någon läskig butik där de sålde oljor som luktade nyduschat och påstod att de var ätlingar med nån farao.

Kvällen har sedan spenderas på någon shoppingmal där vi åt på ett asmysigt ställe som stank vattenpipa och inte serverade något jag kunde äta så jag fick speciall mat (något pastaliknade).

Hoppas ni har det bra där hemma, saknar er massor!


Skriv FFS!
Namn: Little

Värsta spännande resan i ett varmt land V.S plugga fysik.

2008-01-10 @ 17:07:05

Uttryck dina känslor:

Namn:
Jag finns föraltid

Mail: (bara Crew som ser, lugn vi mailbombar nästan aldrig)

Tillhåll:

Känslor:

Trackback
RSS 2.0