Girlpower och kladdkaka

Så nu är Nyårsafton förbi, all ångest över vart man ska vara, ha på sig och dricka som bortblåst. Mellandagsrean överstökad, iallafall för min del. Aldrig gör jag om det brutalaste av det brutala - att gå in på Gina Tricot under mellandagsrean. Det var gräsligt att se och ännu gräsligare att vara en del av det hemska. Det var kallsvett och klaustrofobi av högsta grad, men det var faktiskt värt det. En nyårsklänning för 120 kronor satt inte helt fel,
det väger upp min bitterhet över att jag slängde ut 100 kronor på strumbyxor som var hela i ungefär en timme.

Själva nyårsafton var väldigt trevligt, med vissa undantag. Till exempel då jag råkade se lite mer än man vill se vid minst ett par tillfällen. Någon fick lite för mycket, i vanlig ordning, ja det var en ganska vanlig nyårsafton och jag har inte så mycket att tillägga för tillfället. När festen höll på att dö fick vi trevligt besök av ett gäng partypinglor från en fest på andra sidan stan som hade många roliga saker att berätta om lustgas, lyckade och misslyckade ragg, lösögonfransar och tamponger.

Nyårsdagen tillbringade jag med att städa bort partyhattar, serpentiner, kapsyler, tomburkar och bortglömd sprit. Det som inte dracks upp hälldes ut. Jag undrar hur mycket pengar vi hällde i den vasken. Senare åkte jag och A till vår goda vän Mushroom för att njuta av en seg bakisdag. Vi bullade upp med cheeseballs, chips, vindruvor, ramlösa och den chokladiga, väldigt kladdiga men bedrövligt goda kladdkaka som mushroom hade bakat. A hade tagit med sig en bunt filmer med underliga subtitles som hennes syster hade köpt i kina för en obetydlig slant. Vi såg bland annat Quentin Tarantinos nyaste film Death Proof som var så bra att vi var tvugna att se den tre gånger om. Jag och Mushroom var tvugna att ge med oss och be om förlåtelse till A som vi hade gjort narr av då hon berättade att hon hade blivit så peppad av filmen att hon var tvungen att ställa sig upp och heja på i slutscenen. Det var verkligen inte överdrift, den var helt underbar. Quentin Tarantino måste utan tvekan vara en av världens skickligaste regissörer och manusförfattare! Jag vill inte avslöja någonting om handlingen, men ni måste se Death Proof, det är en order!

Det var allt för mig för den här gången, hoppas du är nöjd nu, Magic ;)
Gott nytt år på er alla förresten! /Killer


image7

Skriv FFS!
Namn: Magic

and I like it ;)

2008-01-02 @ 22:18:30
Namn: A

asså ja den är ju så jävla bra!

2008-01-02 @ 23:03:32
Namn: Little

Vad om tamponger!?

2008-01-20 @ 21:06:34

Uttryck dina känslor:

Namn:
Jag finns föraltid

Mail: (bara Crew som ser, lugn vi mailbombar nästan aldrig)

Tillhåll:

Känslor:

Trackback
RSS 2.0