Äppelträdsteorin

Okej, nu känner jag att det var för länge sen jag bidrog till något på den här bloggen. Jag har nyss läst några underbara inlägg i anslutning till nyår, hur jag kunnat missa dem förblir mysterium. Efter lyckat och kanske inte så lyckat samt helt uteblivna strul på nyår, och även med tanke på vissas framtida karriär som bratsraggare ger jag er här,  Äppelträdsteorin.

Okej. Tänk dig ett äppelträd. Det är högt. De största, finaste, godaste äpplena sitter högst upp. Dit når inte du. Äpplena i trädet är dina tänkbara kärleksobjekt. Alltså har ett val, du kan ta ett skruttigt äpple som hänger längst ner. De är många till antalet, halvruttna och lätta att plocka. Såna äpplen vill man inte ha. Alltså skulle de flesta råda dig att låta bli, och bli utan äpple. Häri ligger däremot förklaringen till att det finnns så många fjortisar, äckel, tråkisar som har dröser med pojk- eller flickvänner. De äter äckliga äpplen. Många nöjer sig med detta, och ser man det från äpplets sida(vilket man också alltid bör) är det inte långt ner till marken om äpplet skulle ramla(ja här måste man ser det som att äpplet sitter kvar när det blivit "plockat". teorin är inte hundraprocentig, och ramla betyder förstås om förhållandet tar slut).

 Sedan finns det dem som inte plockar några äpplen, till vilka teorin främst  vänder sig. Dessa har en stoltthet större än att de underlåter sig till att plocka äckliga äpplen. Man vill helt enkelt åt de godaste som tyvärr sitter i toppen, och är få till antalet. Gör man det jobbigt för sig ser man det som att den tilltänkta kärleken är äpple nu. Då bör man inse att man måste göra ansträngningar, kämpa, klättra ända upp till toppen för att kunna få sig ett riktigt bra och sällsynt äpple.

Föredrar man däremot en slappare inställning vänder man på det. Du är äpple och måste tålmodigt vänta på att en äppelplockare orkar ta sig ända upp till den absoluta toppen. Det kan ta tid, de är få de där modiga äppelplockarna, men när de väl kommer kan man lita på att de tillhör den hederliga, modiga, snygga, roliga, (brataktiga?), äppelplockareliten.

Jag erkänner att jag föredrar att tänka mig själv som äpple, det blir lite mer glamouöst så. Samtidigt inser jag att framgången nog kommer när man tänker sig själv som äpplelplockare. Valet är ditt!

Jag ser er alla in school tomorrow. Magic - c'est la guerre!
peace out / Little

Skriv FFS!
Namn: clown

sååå....sant ;D;P

2008-01-21 @ 09:31:31
Namn: Supper

Jag bara älskar den här teorin! :D

2008-01-26 @ 14:37:07

Uttryck dina känslor:

Namn:
Jag finns föraltid

Mail: (bara Crew som ser, lugn vi mailbombar nästan aldrig)

Tillhåll:

Känslor:

Trackback
RSS 2.0