Julhandel, jag har kollat för mycket på starwars

(Börja med att säga att ja håller med om Bert!)

Igår så åkte jag och mamma för att göra lite "in the last moment christmas shopping" på Hälla.

För er som kanske inte vet vad Hälla är så är det ett shoppingcenter i utkanten av Västerås som består av några av de största kedjorna inom elektronik och kläder samt Ikea, systembolag och ett ICA Maxi. Hälla är också känt för att ha den mest idiotiska parkeringen i hela Sverige.

 

Kaoset började med att vi kom fram till denna parkering där det var fullt exakt överallt. Tydligen var vi inte de enda som hade väntat med julhandeln till sista stund. Men efter en kvarts cirklande runt parkeringen och med tre "nära krock upplevelser" så lyckades vi hitta en parkeringsplats längst bort på Ikea delen. I lite av ett mirakel lyckades vi sedan korsa parkeringen och ta oss in i köpcentret där allt flöt på ganska bra faktiskt, visst lite mer folk än vanligt och jag höll på att smälla av när mamma stod och velade inne på KappAhl i en timme om hon skulle ha den vinröda tröjan eller den röda.

 

Men efter ett tag glömde faktiskt bort ett tag att vi var inne mitt i julhandeln.
Tills vi kom till ICA Maxi. De var kaos och de menar jag riktigt kaos. Folk skrek, sprang, rev och svettades som om de var en kamp om liv och död. Vart man än försökte komma fram så stod det någon tant med fetaste kundvagnen och funderade över om hon verkligen behövde köpa vörtbröd eller om hennes dotter skulle ta med sig.

 

Vi lyckades dock ta oss fram genom ungefär samma taktik som man har på konserter för att ta sig längst fram (slinka med när någon annan mosar sig rakt fram och säga ordet ursäkta fast man absolut inte menar det). Men när vi kom till charken tog det stop, det var verkligen stop. Jag såg då som i slow motion hur människorna runt omkring mig verkade dras mot något som låg staplat mitt i gången. (När jag säger verkade dras mot så menar jag att det såg ut som att de hade placerat ett svart hål mitt i gången).

 

Jag var mest intresserad av att så snabbt som möjligt ta mig därifrån och försöka tränga mig förbi det svarta hålet, men då (också som i slow motion) ser jag hur dess kraft har fått grepp om min mamma och hon börjar dras mot hålet. Jag reagerar blixtsnabbt, tar tag i hennes jacka och rycker med henne bort från suget till brödavdelningen samtidigt som jag hör henne säga något om entrecote för 29kr kilot.

To next time, Aloha
/Supper >_<

 


Skriv FFS!

Uttryck dina känslor:

Namn:
Jag finns föraltid

Mail: (bara Crew som ser, lugn vi mailbombar nästan aldrig)

Tillhåll:

Känslor:

Trackback
RSS 2.0