En brun julafton på tre personer

image2Detta är clowns allra första inlägg (stolt*:D) sedan jag fått tillgång till den här boggen av mina kära vänner.
jag tänkte berätta lite om vår underbart härliga julafton som vi firade at my place. För omväxlingsskull stannade vi hemma istället för att åka till släkten i Belgien. Kontrasten var verkligen stor från att vara ungefär 50 pers runt julbordet blev vi bara tre.

Det betyder dock inte att det var mindre juligt utan det var faktiskt skitmysigt(förutom att julkänslan nästan försvann helt när man tittade ut genom fönstet och det var alldelles brunt inte vitt :(). Jag fick också se på kalle anka :D..vilket jag inte gort på länge. Det är pinsamt men jag måste dock erkänna att jag faktiskt somnade ungefär då mowgli kom in i bilden(weeiii clownen gows panchis)...inte för att det var tråkigt utan jag tror snarare attt dett var en kombination mellan att all julstress äntligen lagt sig samt självklart de kopiösa mängderna julmat jag hade vräkt i mig någon timme tidigare.

För det var verkligen en orgie av mat, ändå hade vi bestämt oss att inte ha ett julbord utan bara koncentrera oss på en rätt. skinkan med potatis och tillbehör såklart .(och ej att förglömma mammas hemmagjorda risalamalta :D mums) MItt stora sug av julmat har nu verkligen svalnat och kommer nog förhoppningsvis inte tillbax förän lagom till nästa jul :D

Efter kallae anka blev det julklappsutdelning. Vi hade bestämt att inte ge bort så många julklappar till varandra iår och att vi skulle vänta till mellandagsrean. Men som vanligt skenade iväg...iallafall för mamma hon gav bort en massa men stackarn fick bara några få presenter av oss. Tidigare den dan hade jag och min lillebror dock hittat två lotter på gatan på väg till närmsta närbutik som lyckligtvist hade öppet några timmar även på julafton. Tyvärr gav de ingen vinst, men det var nära..mkt nära som vanligt.

Vi avslutade kvällen med att titta på Harry Potter och Fenixorden (som jag faktiskt inte hade sett än, skäms*)
Mys mys mys, men lite tråkigt...ser verkligen fram till nyår :D då det blir lite mer röj..

kram och god jul// Clown

Skriv FFS!

Uttryck dina känslor:

Namn:
Jag finns föraltid

Mail: (bara Crew som ser, lugn vi mailbombar nästan aldrig)

Tillhåll:

Känslor:

Trackback
RSS 2.0